اخذ سیب سلامت

اخذ سیب سلامت بهداشت : تک‌ تک علامت‌ها و نشانه‌های روی بسته‌بندی موادغذایی اطلاعاتی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد تا سالم‌ترین و مناسب‌ترین ماده غذایی را برای خودش تهیه کند.
نشان سیب سلامت :
به استناد مصوبه پنجمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مورخ ۸/۵/۸۶ و در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور ایجاد انگیزه و تشویق تولید کنندگان و ارتقاء ایمنی و سلامت فرآورده های غذایی و آشامیدنی به فرآورده های دارای پروانه ساخت از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دارای ویژگیهای خاصی که در این آیین نامه و دستورالعملهای اجرایی مرتبط ذکر شده است، نشان ایمنی و سلامت اعطاء می گردد .
نشان سیب سلامت به تمام صنایع تولیدی در کشور که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند و این پروانه به معنای آن است که از حداقل کیفیت و استانداردهای جهانی برخوردار هستند .
فرآورده های غذایی و آشامیدنی ایمن و سالم که الگوی سلامتی و ایمنی مربوط به آیین نامه  را رعایت نموده اند نشان ایمنی و سلامت از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعطاء می شود و نشانه آن سیب سبز رنگی است که نماد سلامت بوده و عبارت ایمنی و سلامت در کنار آن نوشته شده است و دارندگان نشان می توانند نگاره آن را روی برچسب محصول تولیدی خود درج نمایند . نشان سازمان غذا و دارو با تصویر سیب رنگی است که بخش سمت راست آن آبی و سمت چپ به شکل برگ با رنگ سبز می باشد .برگ وسط آرم به صورت یک چشم طراحی شده است که نمادی از وظیفه نظارتی سازمان غذا و دارو است و برگ نیز به عنوان نماد رویش و زندگی نظارتی که سعی در حفظ و ارتقای سلامت مصرف کننده دارد در نظر گرفته شده است.  برگ سبز رنگ دوم که در بالای نماد قرار داده شده است، نشان دهنده خط مشی متعالی سازمان بوده و روند ارتقای سازمان را نشان می دهد.
تفاوت های سیب سلامت با نشان سازمان غذا و دارو :
مشاهده نشان سازمان غذا و دارو به معنای دریافت پروانه تولید بر اساس ضوابط بوده اما نشان سیب سلامت به آن معناست که فرآورده موردنظر، علاوه بر پروانه ساخت موفق به اخذ گواهینامه سلامت و ایمنی نیز شده است.

معیارهای اعطای اخذ سیب سلامت

نداشتن مواد افزودنی شیمیایی سنتتیک
به حداقل رساندن میزان کالری فرآورده از طریق کاهش مصرف کربوهیدراتهای ساده و چربی ها
توجه به کاهش حداکثری آلاینده‌ها، فلزات سنگین، باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی، باقیمانده سموم قارچی و حذف آنها در فراورده‌ها
به حداقل رساندن ترکیبات و عوامل خطرساز از قبیل اسیدهای چرب ترانس و اشیاع
استفاده از مواد افزودنی و اولیه طبیعی و ارگانیک
تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی
عاری بودن فرآورده از سموم قارچی ، باقی مانده سموم دفع آفات نباتی و داروهای دامپزشکی و عوامل آلودگی بیولوژیک
بکارگیری سازوکارهای بهبود ارزش تغذیه ای فرآورده

در نظر داشته باشید یک از پیش نیاز های مهم برای دریافت سیب سلامت ثبت برند می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت برند مقاله ثبت برند را بخوانید.

روش های دریافت نشان سیب سلامت بهداشت

متقاضیان اخذ نشان سیب سلامت میتوانند برای انجام این فرآیند به دو صورت اقدام کنند
۱-توسط خود متقاضی
۲- از طریق وکلای فعال در موسسات حقوقی ثبت شرکت ها .که در این صورت کارشناسان و مشاوران مجرب و کارآزموده ما در موسسه حقوقی فرداد رسا در خدمت متقاضیان گرامی می باشند تا کار اخذ نشان سیب سلامت را برای این عزیزان در اسرع وقت انجام دهند.
نحوه اعطاء نشان ایمنی و سلامت
نحوه اعطاء نشان ایمنی و سلامت در دستورالعمل اجرایی آن، با توجه به سیاستهای سلامت محور سازمان غذا و دارو،  توسط دبیرخانه کمیته تهیه، تدوین و توسط رئیس کمیته عالی اعطاء نشان ایمنی و سلامت تصویب و ابلاغ می گردد و در صورت نیاز به انجام اصلاحات در شرایط اخذ گواهی نشان ایمنی و سلامت این تغییرات، در دستورالعمل مذکور اعمال می شود.
پایش فرآورده های دارای نشان ایمنی و سلامت
فرآورده های تولیدی دارای نشان ایمنی و سلامت در سطح عرضه از نظر معیار ها و خواص ایمنی و سلامت ادعا شده در سوابق کمیته اعطاء نشان مطابق با دستورالعمل نحوه پایش فرآورده های دارای نشان ایمنی و سلامت که توسط دبیرخانه کمیته تهیه، تدوین و توسط رئیس کمیته عالی اعطاء نشان تصویب و ابلاغ می گردد، پایش و کنترل می شود.
نشان ایمنی و سلامت به محصولاتی اعطا می شود که هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ سلامت و ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از بیماری های غیرواگیر استانداردهای بالا را داشته باشند.»
توجه به کاهش حداکثری آلاینده‌ها، فلزات سنگین، باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی، باقیمانده سموم قارچی و حذف آنها در فراورده‌ها و تعیین نقش تاثیرگذار در ارتقای سلامت مصرف کننده سهم بسزایی در دریافت نشان ایمنی و سلامت توسط صنعتگران این حوزه دارد.
استقرار سیستم‌های ایمنی مواد غذایی، عدم انطباق و نیز فقدان شکایت بحرانی در پرونده محصول و شرکت از جمله مصداق‌های مهم دریافت این نماد ارزشمند غذایی است، دیگر ویژگی‌های انتخاب فراورده‌های غذایی برتر را درج نشانگر تغذیه‌ای یا به بیان شناخته شده‌تر چراغ راهنمای تغذیه‌ای، کاهش نمک، شکر و چربی و همچنین درج نشان حلال با اخذ مجوز از مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران می توان برشمرد.
مدت اعتبار نشان سیب سلامت
مدت اعتبار نشان سیب سلامت ، ٢ ساله است.
پس از درخواست متصدیان واحد تولیدکننده بررسی‌ها آغاز می‌شود، اداره نظارت بر محصولات غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کار بررسی را انجام داده و کیفیت را تعیین می‌کند، سپس محصول برای کمیته کشوری ارسال شده و در آنجا هم کار تشخیص ادامه پیدا می‌کند. محصول انتخاب شده به مدت دو سال دارای این نشان خواهد بود و پس از پایان یافتن دوره باید دوباره بررسی شود.

روند این کار با ما ساده تر خواهد بود

متقاضی اخذ نشان سیب سلامت باید مراحل زیادی را طی کند که برخی از آنها به رویه اداری آن آشنایی کافی ندارند و در بسیاری از موارد اخذ نشان سیب سلامت به تعویق می افتد. حال اگر شرکت ها با مشاور حقوقی مشورت کنند، در زمان اخذ سیب سلامت با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد و تمامی مراحل اداری توسط مشاور انجام می شود .شما عزیزان می توانید به منظور مشاوره اخذ نشان سیب سلامت با  فرداد رسا تماس بگیرید و از تجارب و اطلاعات کارشناسان و مشاوران حرفه ای این موسسه بهره مند شوید.

 

دیدگاه‌ها

3 آگوست 2021 - 09:37
مبینا یاری

سلام،چگونه میتونم از طریق سایت های آنلاین سیب سلامت و پروانه کسب را بگیریم؟

16 سپتامبر 2021 - 07:05
فرداد رسا

سلام . به سامانه دریافت سیب سلامت مراجعه کنید . درصورتی که شرایط لازم را دارید.

10 آگوست 2021 - 10:56
مژده بخشایش

وقت بخیر
برای دریافت سیب سلامت برای شیرینی خانگی با مواد سالم و کم کالری (استفاده از خرما و آرد جو و …) امکان همکاری هست؟
لازم به ذکر است که شرکت و برند ثبت شده ودر حال حاضر در یک کارگاه ۵۰متری مشغول فعالیت هستیم البته بدون پروانه بهداشت

16 سپتامبر 2021 - 07:03
فرداد رسا

سلام . اگه منظور شما همکاری با ما هستش خیر . موفق و سربلند باشید

28 سپتامبر 2021 - 17:46
علیرضا

من زنبور دارم میخوام سیب سلامت بگیرم میشه

23 اکتبر 2021 - 22:05
فرداد رسا

سلام . سیب سلامت را برای محصولات غذایی و بهداشتی میتوان گرفت.

7 اکتبر 2021 - 02:51
مرضیه اسدی

سلام وقت بخیر میخوام کارگاه نان فانتزی بزنم و بسته بندی و بین مغازه ها پخش کنم چطور باید سیب سلامت رو بگیرم

23 اکتبر 2021 - 22:00
فرداد رسا

سلام . دوست عزیز در مقاله روند دریافت نشان سیب سلامت توضیح داده شده است

17 نوامبر 2021 - 08:31
سیدحسن

سلام لبنیات سنتی کره نهره کره خامه دوغ نهره و ماست چکیده موسیر کاملا بصورت ارکانیگ تولید دارم میخواستم سیب سلامت بگیرم میتونید مراحل‌ آن و هزینه ای که معاونت درمان و بهداشت اخذ می‌کند را بگید
ممنون

25 ژانویه 2022 - 08:38
فرداد رسا

سلام دوست عزیز در همین مطلب توضیح داده شده است.

22 نوامبر 2021 - 09:09
لیلا کاظم زاده

سلام..میخوام برا پخت نان سیب سلامت بگیرم ولی هنوز کارم رو شروع نکردم چه کاری باید انجام دهم

25 ژانویه 2022 - 08:37
فرداد رسا

سلام. همین مطلب رو با دقت مطالعه بفرمایید.

5 دسامبر 2021 - 08:24
امیر نصیری

سلام من کارگاه تولید پولک ونبات وسوهان دارم دراصفهان اگه بخواهم شما کارهای سیب سلامت من را انجام دهید و تمام کارها با شما باشد چقدر زمان وهزینه میبرد ممنون میشم راهنمایی کنید

25 ژانویه 2022 - 08:35
فرداد رسا

سلام . برای توضیحات بیشتر در تماس باشید.

17 دسامبر 2021 - 15:18
پرنیان

سلام برای تولید مربا در طرح مشاغل خانگی چگونه باید اقدام کنم یک فضای ۴۰ متری که در محل سکونتم نیست دارم .کارشناس تغذیه هستم و نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی و سیب سلامت برای مربادر این طرح را لطفا راهنمایی بفرمایید

25 ژانویه 2022 - 08:32
فرداد رسا

سلام . در همین مطلب توضیح داده شده است.

26 دسامبر 2021 - 17:22
بهاره

سلام ببخشید من قصد خرید یک نمونه شکلات را به صورت فله دارم که تولید کننده این شکلات خودش نشان استاندارد و سیب سلامت رو روی بسته هاش داره حالا ما میخواهیم این شکلات ها رو به عنوان مشاغل خانگی بسته بندی کنیم و بفروشیم چه طور میتوانیم سیب سلامت بگیدیم آیا میتوان همان سیب سلامت تولید کننده اولی رو روی بسته ها بزنیم؟؟؟

25 ژانویه 2022 - 08:30
فرداد رسا

سلام . اگر شما به نام خودتون میخواید بسه بندی کنید باید مجوز و برند خودتون رو داشته باشید.

29 دسامبر 2021 - 22:13
سعیدیان

سلام من شرکت وبرندثبت کردم درضمینه فراوری گیاهان داروی میخام مجوز بهداشت وسیب سلامت دریافت کنم برای شهرستان شما میتونید کمک کنید

25 ژانویه 2022 - 08:30
فرداد رسا

سلام. با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

13 ژانویه 2022 - 16:54
اسحاقی

درود وقتتون بخیر
بنده تو کار عمده فروشی خشکبار هستم.چطور میتوانم جهت فروش تو فروشگاه ها سیب سلامت بگیرم

25 ژانویه 2022 - 08:26
فرداد رسا

سلام. در صورت داشتن شرایط لازم میتوانید اقدام کنید . که در همین مطلب توضیح داده شده است.

26 ژانویه 2022 - 08:59
علی

برای بسته بندی مواد غذایی میشه سیب سلامت گرفت؟

28 ژانویه 2022 - 05:10
فرداد رسا

سلام . بله میتونید اقدام کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.